מאמנות וחומרים לאימון שלא מהעולם הזה

מרחב הפורומים הצגות, תסריטים ומחזות זמר מאמנות וחומרים לאימון שלא מהעולם הזה

הדיון הזה מכיל 16 תגובות, ויש לו 9 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י תמונת פרופיל של אקורד 24 באפריל 2015 at 2:02.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 17 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #9570
    תמונת פרופיל של
    BIMOY1
    משתתף

    מה עושים כשמסיבות "פוליטיות" מביאים חומר לאמן שהוא לא ממש ברמה בלשון המעטה?


    #9622
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    נורא ואיום!
    אני משתגעת כל פעם מחדש מכל מיני סיבות שוליות שמביאות מוסד מכובד להוציא תוכנית או שיר ברמה לא מכבדת.
    אם זה משחקי כבוד, או כמו שאמרת-פוליטיקות וכו'
    אם הם סגורים על עצמם ואין עם מי לדבר, כנראה שאין ברירה אלא להתכופף. סה"כ הם הבוסים ואת שכירה שלהם, ואת צריכה רק להעצים ולהאדיר את כישורי הדמיון שלך כדי לעשות מזה משהו שלא יבייש אותם ואותך….

    בהצלחה רבה!


    #9623
    תמונת פרופיל של
    אלישבע אבר
    מנהל פורום ראשי

    אני משתגעת עם זה כבר בהקלטות
    שכותבת מביאה לך מילים שלא קשורות למוסיקה משום צורה שהיא
    כותבות- שמנה לב- הכי טבעי והכי בריא לכתוב על המוסיקה
    אח"כ זה סתם טלאי ואז אחד גורר את השני…


    #9627
    תמונת פרופיל של
    אובייקטיב הפקות
    מנהל פורום ראשי

    נכון אלישבע.
    ככל שתצבור המאמנת יותר ניסיון תהי-ה לה יותר פריבלגיה לבחור חומר ולפעמים להטיל וטו


    #9630
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    ועם הכל, את צריכה להיות ממש גדולה וחזקה כדי לעמוד על שלך מול מנהלת קשוחה, מפחידה ועקשנית שמנחיתה עליך חומר מסוים בלי אפשרות להתפשר.
    ואם את ממש אמיצה וזה מאוד מאוד מפריע לך, את יכולה גם להודיע על פרישה מהפרויקט לאור הנתונים שקיבלת.
    אבל קחי בחשבון שזה יכול גם איכשהו להשפיע על השם שלך…..

    אני בעד הידברות. להסביר יפה למנהלת או לאחראית שהחומר לא לענין, לנסות להגיע לפשרה, לנסות לתקן או להשמיט/להוסיף חלקים.

    מה שעוד ראיתי, שכשבית ספר לוקח מאמנת יותר גדולה, בד"כ הוא סומך עליה לעניינים המקצועיים ונותן לה יותר חופש פעולה. זה תקף אצלי ברוב בתי הספר למעט בודדים ממש שסתם מעצבנים……………..


    #9655

    בקרוב אצלי חופש פעולה.
    בנתים הכל מוכתב. אני מכבדת את זה כמובן. רק שלפעמים זה מתסכל
    לפחות היו נותנים כמה אפשרויות ולבחור ביניהן


    #9658
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    אז תדעי שגם אצלי (13 שנה במקצוע) ועדיין יש דברים מוכתבים כמו המנון שנתי שרוצים לבצע במקהלה (למה לא התייעצו איתי לפני שכתבו את השיר המזעזע הזה? או לפחות שהמנגינה היתה אנושית…) או שיר נושא טיפשי, או מחרוזת לא לענין שמגובבת ממיני פסוקים שעלו להם בסיעור מוחות כושל….
    אין מה לעשות.
    אבל יש שנותנים לך בחירה או מבקשים ממך (-וזה הרוב אצלי) להביא כמה דברים והם יבחרו מתוך זה.


    #9681
    תמונת פרופיל של
    דולידנס
    משתתף

    חשוב לומר להם את הצדדים החיובים מול הכשלון. כתיבה רדודה או לא מספקת את המטרה זה מועד לפורענות .. ומאידך גם כתיבה "שמימית" מידי לא מוצלחת וזה ניתקלתי לא פעם שהייתי צריכה לכוון את הכותבת לקרקע או למרכז לגרעין התוכן או המסר שאבד בדרך (מהדחף להיות גרנדיוזיים ולא שגרתיים)


    #9682

    אלישבע, כמה שאת צודקת!!
    חובה לכתוב שיר על המנגינה. גם בשביל המשקל והחריזה ובכדי שכל המילים תשבנה יפה על המנגינה
    ו… גם בשביל האופי, הרעיון, הסגנון…
    מלבד זאת, כתיבה על המנגינה הרבה פעמים עוזרת לשיר "להוולד" ומרימה אותו מבחינת חריזה, משקל ומשחקי מילים וגם הרעיון נתרם מאופיה של המנגינה
    וכשהיא מורכבת ומאתגרת התוצר מיוחד עשרת מונים (ע"ע שיר הפיראטים של סולי טולידאנו בבלוג הסמוך…)


    #9693
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    הבעיה מתחילה כשמבקשים ממני לדוג' להלחין מנגינה. ואז מתחיל הוויכוח, האם אני אלחין קודם או שהם יכתבו את המילים קודם.

    אני לא מלחינה באוויר, רק על מילים. המילים נותנות לי השראה למנגינה. כשהשיר כתוב במקצב מענין ולא שגרתי, המנגינה גם כן יוצאת מקורית יותר ומעניינת. אז לפעמים זה צריך להיות גם הפוך.


    #9696

    אם את מלחינה על מילים מן המקורות אז אין לך בעיה לשחק ולהביא תוצר מוגמר מדהים
    אבל אם הכתיבה היא בחריזה אז את באמת בבעיה… מה שכן, כדאי להסביר לכותבת שתכתוב במשקל מסודר
    וכך קיים סיכוי שהלחן יצא יותר מושלם. מלבד זאת, אפשר להבהיר שיתכנו ליטושים ושיפוצים של הטקסט אחר הלחן אם יהיה צורך.
    מן הלחנים שלך ששמעתי עד כה לא ניכרת הלחמה ונראה שאת מתמודדת נהדר עם כל האתגרים…


    #9697
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    תודה יונית.
    אני דווקא בעד שהכתיבה לא תהייה מידי סימטרית (לא עומד בסתירה לחריזה משובחת..) וכך הלחן יצא יותר מקורי ופחות בנאלי.
    אני משתדלת מאוד מאוד שלא לסטות מהמילים שנכתבו במקור אלא להתאים את עצמי ואת הלחן לנתונים הקיימים, כיון שאני יודעת שהכותבות המקצועיות מרגישות שכל מילה שכתבו, היא חלק מנשמתן, תמצית דמן וחלילה לי מלשנות להן.


    #9698

    התכוונתי לומר שלא כל פרוזה ראויה לעלות כשיר במקהלה וקשה להלחין משהו שאין לו בכלל מבנה וצורה…
    ובקשר לשינויים ח"ו לשנות לגמרי אבל לפעמים להגיע להבנה והסכמה שאולי כדאי להשתמש במילה שפחות "נמרחת" על המנגינה ושוב – כשהמטרה הסופית משותפת למלחינה והכותבת אז עובדים בשיתוף ובהבנה והתוצאות ברוכות!
    בהצלחה!


    #9713
    תמונת פרופיל של
    אובייקטיב הפקות
    מנהל פורום ראשי

    נכון. נכון.
    לפני הכתיבה חשוב להגדיר יעדים. כמו כן להכיר את הציבור שאליו מיועד הטקסט.
    אבל לפני הכל: סיפור שבשביל להבין אותו צריך מילון ותרגום צמוד הוא בטוח כשלון.
    אפשר לכתוב מחזמר מתוחכם ושנון אבל חשוב שיהיה ברור ומובן.
    אחרת יקרה מצב מביך שהמנחה לוקחת מקרופון ומתארת לציבור מה הוא רואה—-
    וגם מה הוא אמור להרגיש
    בקיצור איזון זה שם המשחק


    #9791

    שם המשחק הזה כנראה ממה שאני רואה בשטח צריך לימוד רב אצל הרבה כותבות


מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 17 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.