אם כבר יש כאן מענה מקצועי מה לגבי גשר תאורה?

מרחב הפורומים הגברה, תאורה, מסכים ומכונות אפקט ואולמות למופעים אם כבר יש כאן מענה מקצועי מה לגבי גשר תאורה?

הדיון הזה מכיל 4 תגובות, ויש לו 4 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י תמונת פרופיל של אלישבע אבר 2 במרץ 2015 at 10:23.

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #9811
    תמונת פרופיל של
    MIRI ASHDOD
    משתתף

    הרבה פעמים אנחנו מקבלים הצעה של מיפרט וכתוב אופציה לגשר תאורה בתוספת תשלום בדרך כלל של 1000 ש"ח
    מה האפקט של זה? למה זה טוב?
    ולמה זה עולה כל כך הרבה.
    תודה על כל המידע המקצועי


    #9816
    תמונת פרופיל של
    משה קוק
    משתתף

    אני אתחיל לגבי המחיר;

    וזה פשוט מאוד, בדרך כלל גשר תאורה בגב הבמה אורכו בין 8 ל- 12 מטר.
    הוא לא מגיע כיחידה אחת (אחרת זה היה עולה הרבה יותר) הוא מגיע מפורק
    ליחידות באורכים שונים. הסטנדים עליהם עומד הגשר הינם מאסיביים, כמו גם
    תכנון הבמה זמן ההקמה, ועלויות יועצי בטיחות במקרים מסוימים, נוסף לכך עלות השינוע
    של הגשר והסטנדים כיוון שהם תופסים נפח גדול, מייקרים את עלות ההצעה.

    לגבי היתרונות והחסרונות בגשר תאורה, והשיקולים המקצועיים,
    אקדיש לכך תגובה נפרדת,
    בהקדם.


    #9832
    תמונת פרופיל של
    מוריה
    משתתף

    באמת מעניין לשמוע.
    למשל באולם במה מקצועי מול מגרש ספורט


    #9910
    תמונת פרופיל של
    משה קוק
    משתתף

    אני מתחבט כבר כמה ימים איך לגשת לשאלה הזאת,
    מכיוון שהשאלה מה ההבדל בין גשר תאורה לתאורה ללא גשר,
    מעלה את הצורך להסביר קודם כל מה זה בכלל תאורה,
    מה תפקיד התאורה, ובמה היא תורמת את חלקה במופע.
    לסקור את סוגי הפנסים ולהבין את הצד הטכני שלהם,
    להבין את השפעות התאורה מבחינת עוצמות האור זוויות הפיזור וכד',
    להבין את תורת הצבעים משמעותם והשפעותם על מערכת החושים שלנו.
    להבין מה חש הצופה כאשר השחקן או האובייקט מואר מזווית זו או אחרת,
    בקיצור, להסביר את כל זה ועוד, זה ידרוש לכתוב ולכתוב ולכתוב………

    לכן אפתח ואומר כי תאורה והגברה לפני הכל,
    זה לא סטנד או גשר או "כמה פנסים יהיו",
    אלא יש כאן השלכות עם היבטים מקצועיים שונים שרובם נובעים,
    כהבנה בסיסית ממשמעות ומתוכן ההפקה ומהמסר אותו רוצים להעביר.

    בהצגה, מופע, מחזה או מקהלה, אנו ממחישים ומשתפים עם הקהל הצופה ע"י המחזה וכו',
    מסר, חוויות רגשיות, רעיונות וביטוי אישי. ודרך המופע אנו משתפים את הקהל בתחושות וברעיונות הללו.
    כל פריט וכל מה ששותף בהפקה צריך לתת עליו את הדעת, לא רק מבחינה פיסית טכנית או אפילו אסטטית,
    אלא יש כאן היבט שאומר, איך תשפיע התאורה על הרעיון או המסר אותו אנו מעבירים לקהל,
    ע"י ההפקה ועם המבט הזה צריכים להסתכל.
    וזה נכון לגבי כל פריט בהצגה, החל מצורת הבמה וגודלה, עיצוב הסאונד והתאורה, התפאורה התלבושות והאיפור.
    מקור האור, הספק האור, זווית האור, הצל והצבע, תפקידם ליצור אווירה ומשמעות שונה לצופה.

    לעומת זאת הציוד הטכני ותפעול התאורה, כולל את הצד הטכני שבתאורה,
    על מנת להגיע לתוצאה הרצויה, לאחר שמובן לנו מטרת ומשמעות התאורה,
    והיא כוללת בתוכה, סטנדים, טראסים (גשר), סוגי פנסים, צבעים ופילטרים שונים, כבלים מחשבי תאורה ועוד.

    (במאמר המוסגר – זוהי גם כן הדרך הנכונה בהתייחסות לסאונד.
    כאשר אנו עושים מיקס, אנו קודם כל צריכים להבין מה היוצר או המלחין או המשורר בא לבטאות בשיר,
    ותפקידו של הטכנאי הוא להמחיש את זה במיקס, או לכל הפחות לא להרוס את זה.)

    ולכן השאלה מה ההבדל בין גשר תאורה לתאורה ללא גשר, או מה ההבדל בין אולם במה למגרש ספורט,
    איננה רלוונטית, הרי הכל עניין יחסי ואנו קודם צריכים להבין לאן אנו רוצים להגיע ואח"כ להבין איך להגיע לשם.

    כי אם ההפקה היא רק בשביל לעשות מסיבה ורק בשביל שיהיה מי שיחמם את הכסאות ויחזור הביתה עם שי בשקית….
    אזי זה באמת חסר משמעות אם תהיה תאורה כזו או אחרת או אם זה ישמע כך או אחרת,
    כי אז מטרת התאורה שונה ושיהיה כמה שיותר אור בכמה שיותר גוונים וגם ללא קשר ביניהם.
    כמובן שישנו הבדל תהומי בין במה למגרש ועוד ועוד.

    בכל מקרה ננסה להסביר את יתרונותיו של גשר תאורה בצורה הפשוטה ביותר,
    הצורה הנכונה לשטיפת במה בצבע אחיד ובעוצמה אחידה היא פיזור פנסים באופן שווה לאורך הבמה וזה ניתן להשגה
    בדרך כלל רק ע"י גשר תאורה, או באולמות תיאטרון שקיימים בהם צוגים.
    כיוון שזו הדרך היחידה ליצור מרחק וזווית שווה בתאורה,
    מלבד שישנם פנסים שאין כמעט דרך חליפית אחרת להתקנתם בשל כובדם.

    אין סוף לדוגמאות, אך כמו שהסברנו חשוב לנו קודם כל להבין למה אנו זקוקים לתאורה,
    מהם מגבלות המקום ואיך להגיע למטרה ע"י הכלים העומדים לרשותינו, עם כלל המגבלות שבדרך.


    #9911
    תמונת פרופיל של
    אלישבע אבר
    מנהל פורום ראשי

    וואו!! הסבר מעולה!! כל מילה- זהב!
    באמת, יש טכנאים שלא ממש מעניין אותם מה קורה על הבמה- אלא רק לסיים את שעת העבודה שלהם וחבל..
    בארועים שהטכנאי \ת מכירים את המופע (נגררתי לחזרות גנרליות, בעצם- לא נגרר אלא עד כמה זהחובה!!)
    הקהל מרגיש, את הבמה, בצורה הרבה יותר מקצועית וטובה


מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.