איך אתן עומדות מול הבנות?

מרחב הפורומים הפקה ובימוי איך אתן עומדות מול הבנות?

הדיון הזה מכיל 19 תגובות, ויש לו 8 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י תמונת פרופיל של תמי 26 באפריל 2015 at 22:00.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 20 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #9810
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    צפיתי מקודם במקהלה ומחזמר של בית ספר כלשהו, ופשוט הסמקתי כשראיתי איך המאמנת עומדת מולן ועושה איתן את התנועות, וכל הקהל יושב מאחור וצופה בבנות, וגם—–בה.
    בושות!
    בשביל מה?
    הבנות יודעות מצוין את התנועות, הלחץ שלך לא צריך להתבטא בצורה כזו בוטה! מספיק להזכיר להן ב"קודים" מה הולך להיות. אני חושבת שזה לא מכבד מאמנת וד"ל.
    ונניח שבקטע מסוים את חייבת להזכיר להן תנועות, תעשי קטן, מוסתר, מוחבא ולא ב"כל עצמותי תאמרנה"!!

    יש הסכמה?


    #9819

    במקהלה:
    ניצוח -כן.
    תנועות -לא. ( אם יש צורך רק ברמיזא…)


    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 4 שנים, 3 חודשים ע"י תמונת פרופיל של יונית צדוק.
    #9821
    תמונת פרופיל של
    אובייקטיב הפקות
    מנהל בפורום

    זה לא נובע מלחץ
    בכל אופן לי זה נראה כחוסר בגרות וכשיטת אימון תלותית.
    אימון טוב הוא כזה שגם אם הבימאית לא תגיע ביום ההופעה פשוט לא יצטרכו אותה.
    כמי שעוסקת בעוד מספר תחומים הקשורים בהפקה אני נמצאת מידי שבוע במספר מסיבות
    וזה ממש עצוב עד מגוחך
    אני לא מדברת על ילדות כתה א שמסתנוורות מהאורות וזה מוסיף להם לביטחון.
    ברור ומובן שמאמנת טובה היא זו שהבנות לא צריכות להסתכל לכיוונה בכלל במופע.
    אחרת שיטת האימון שלה שגויה לחלוטין!
    לפי דעתי


    #9825
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    אני מסכימה איתך כמעט כמעט לחלוטין.
    בכל קבוצה לא מסוננת, שאת מקבלת אותה כנתון, יש בנות שהן קצת פחות שולטות, רחפניות, בעיות של התמצאות מרחבית וכו'. את לא יכולה לסמוך אף פעם עליהן גם אם האמון מושלם, כיון שבשטח התפקוד שונה מאשר בבית הספר.
    בכל מקרה, עצם העמידה מולן עם התזכורות הקטנות (לשיר יותר בקול, לעמוד רגוע, עוד מעט יהיה סיבוב וכו….) וההערות "בעיניים" כבר נותנת לבנות – עם דגש לבית ספר עממי, בטחון ועוצמה.
    (ואגב, לא מסכימה עם השיטה שמופע צריך להתנהל לבד. וודאי לא מקהלה. יש לביצוע הזה מאמנת, זה לא סוד ולא הוקוס פוקוס, היא עומדת מולו ומנצחת עליו בגאון (בלי פדיחות!!) ואין שום בעיה שהקהל רואה את האמן שיצר את הדבר היפה שהוא צופה בו)


    #9829

    סתם שתדענה שבמקהלה הקלסית המנצח/ת עומדת על הבמה עם הגו לקהל ופנים למקהלה ומנצחת על המקהלה בתנועות ידיים לפי תנועות מוסכמות. נותנת סימנים לקולות רקע ולקולות שנייים מסמנת עד כמה למשוך את הצליל וכ' וכו' כל צורכי המקהלה. המנצח בד"כ לובש שחור.
    לדעתי זה יפה, אומנותי ומקצועי יותר מאשר לעמוד מתחת לבמה.
    לצערינו המקהלות שלנו רובן מוקלטות לפני כן( כמו כל התוכניות) כולל קולות רקע שנייים וראשונים באולפן מקצועי עם בנות מקצועיות למאמנת רק נשאר לאמן תנועות ( כמו של כולן) ולקחת תלבושות ( כמו של כולן) אז אין פה שום מימד של מקהלה (חוץ מהתפילה של המאמנות שהבנות שעל הבמה לא תקלקלנה את הפלייבק המושקע……) נשארה העמידה במקהלה קלסית (שגם היא מתפרקת לאחרונה) ואין שום דבר בין מה שאתן קוראות לו מקהלה למקהלה אמיתי -מקורית. זה נהיה כמו ריקוד/מחזמר/ תנועות. יוצא שהמנצחת/מאמנת חייבת לעמוד למטה. איך היא נראת שם-זה כבר סיפור אחר.


    #9830
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    אני שמחה לעדכן אותך, אופירה, שנשארו עדיין כמה מאמנות מיושנות, כמוני, שהבטחון העצמי שלהן לא נסדק והן עדיין מעלות שירה חיה על הבמה ולא בפלייבק. וכן קולות שניים בהתאם לרמה. (בו' ללא קולות, בח' קול שני אחד ובתיכון 2-3 קולות בשילוב).
    ובאמת, כשאני עומדת במקהלה מול הבנות עיקר עיקרי תשומת הלב שלי נתונה לעוצמת השירה שלהן, שתהייה חזקה מספיק וסוחפת. לא סותר את התזכורות לתזוזות והתנועות.

    אני עדיין לא הצלחתי להבין את תופעת הקלטת השירה בפלייבקים, איזה הגיון יש לצפות ב200 בנות ולשמוע 6 בפלייבק, ומה הפחד לתת לבנות לשיר בעצמן. (מילא סולניות- אני יכולה אולי להבין מאמנת שלא מעזה להעלות סולנית בלייב למרות שזו גם לא בעיה, אבל כל המקהלה? למה?)


    #9833
    תמונת פרופיל של
    מוריה
    משתתף

    אולי זה נובע מזה שרוב המאמנות הייום לא מלמדות שירה (ולפעמים גם לא יודעות לשיר) אלא תנועה
    ואז ברגע האמת של המופע לא שומעים
    כי לא שרים—-


    #9841
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    לא שרים – כי יש פלייבק ששר, אז למה להתאמץ? אני רואה את הבנות בקושי מזיזות את השפתיים. מה הענין?
    ומאמנת שמתקשה עם שירה, יכולה ללמד את השיר ע"י הפלייבק שכולל את השירה, ובמהלך החזרות להוריד את המקהלה ולהשאיר רק את הפלייבק.

    ואני חושבת שהדברים האלה נתונים בידיים שלנו. אנחנו המאמנות קובעות את הצביון של המקהלות וטיפשי שהנורמה שנקבעת היא כל כך לא נורמלית.
    מבחינתי, אם בסמינר של 450 בנות שמים פלייבק עם שירה (בתואנה שהאולם גדול מידי ואין אקוסטיקה והקול יאבד וכו') אפשר לסגור את העסק ולזרוק את המפתחות לים. היום שמים פלייבק ששר, מחר ישימו רובוטים שיעשו תנועות, כבר אי אפשר לסמוך על הבנות…

    וסליחה שאני כל כך חריפה, אבל הנושא הזה מוציא אותי מדעתי.
    כשבנות מבררות אצלי על הקורס מקהלה, הן שואלות אותי אם צריך לדעתי לשיר ולנגן. אני אומרת להן, אפשר להסתדר גם בלי לנגן, אבל לשיר- גם אם לא משהו מדהים – צריך. חייבים. זיקה למוזיקה מינימלית, אפשרות לתקן זיופים, כל זה חייב להיות חלק מהכישורים של מאמנת.
    ומתסכל שמקצוע אמנות נהפך לבזאר, שכל בוגרת סמינר משועממת מוצאת בו אפיק תעסוקה זמני.

    בסיום ארוע, כשניגשות אלי אמהות וסבתות בדמעות ואומרות לי תודה על שנתתי להן פעם הזדמנות לשמוע את הבנות שלהן שרות באמיתי, שירה נוגעת, סוחפת ומרגשת, אני מרגישה שהכל שווה, ובשביל זה אני פה!

    עד כאן
    תודה שהקשבתם!


    #9842

    אני כ"כ שמחה לקרוא שיש עוד שחושבות ומרגישות כמוני!!!!!!
    מה שקורה היום אצלינו זה שלוקחים את העיקר מהבמה אל האולפנים. לצערי מאמנת טובה נמדדת בתנועות שהיא יודעת לעשות לפלייבק המהממם שהאולפניסטית המוכשרת עשתה לה. איפה אומנות? איפה פיתוח יכולות אצל הבנות? איפה המעוף והיצירתיות אצל מאמנות? אין!
    הכל נסגר ונחתם באולפנים… ככה זה לא רק במקהלות ככה זה במסיבות סידור במסיבות בת מצוה במסיבות כיתה ח' אפילו בתיכון.
    אני יודעת שזה קשה ויקר ונותן איזה שהוא חוסר ביטחון שאף אחד לא יודע מי תפשל על הבמה. אבל אולי זה הזמן שכמה מכן תרמנה את הכפפה ותעשה סטרט-אפ למסיבות חיות על במה.
    אני לא אומרת לבטל לגמרי פלייבקים. אבל אולי לשלב בתוך גם "לייף" בתור מפיקה אני יודעת שזה יותר קשה ומורכב. בתור אמא זה מה שאני רוצה תנו לי לראות את הבת שלי אומרת שורותיים לא איכפת לי איך זה באומנות. אני אמא! בשבילי השורות שהבת שלי אומרת על הבמה לא משנה איך זה הדבר הכי מתוק שאני יכולה לראות על הבמה( אפילו אם הקול הרדיופוני של הבת של המורה יותר יפה…)
    תחשובנה על זה!


    #9847
    תמונת פרופיל של
    רחל ברון
    משתתף

    הייתי במקהלה של תמי, והתפעלתי לשמוע את הבנות שרות באחידות בעוצמה יחד עם התנועות וכל השאר ….
    נשארתי עם טעם של עוד…
    תמי- מתי יש עוד מקהלה?…


    #9848

    כיף לשמוע פירגונים כאלה על מי שלא יהיה. שתהיה הצלחה מרובה לכולן!


    #9850

    עליתן על נושא טעון גם אצלי…
    גם אני מרגישה שהדור שלנו הפך אינסטנט ופשוט נדהמת לראות מקהלות של עשרות בנות כשברקע נשמעת זמרת אחת… (לא חבל על הפוטנציאל???)
    מנסיון – הבנות אוהבות לשיר!!! הן יכולות לשיר!! רק צריך לבחור חומרים מתאימים ולהקדיש זמן לעבודה על דיוקים והן נהנות מן העבודה הזו!!!
    אני מרגישה שבחלק מן ההופעות שמעלים היום לא ברור מהם קטעי המחול, מהי מקהלה ומהו מחזמר – הכל מישמש אחד גדול…
    ושוב, גם מן הקהל אני מקבלת תגובות נלהבות לשמע מקהלה שרה "על אמת" – אין תחליף לעוצמה הזו!! – לא רק מבחינה קולית אלא גם מבחינת הרגש שיש בה…
    מאמנות יקרות (תרתי משמע) הציבור רוצה את זה!!
    (מה שכן, לקחת בחורה צעירה שמביאה פלייבק עם שירה ומלמדת תנועות יוצא הרבה יותר זול למנהלות בתי הספר וזו הסיבה היחידה שהן נותנות גיבוי (ושוב תרתי משמע) לענין. אם נחליט כולנו שמקהלה היא עסק מקצועי ואמיתי בלי זיופים (תרתי..) ונדע כולנו להעריך (תרתי…) את העבודה המקצועית נצליח להחזיר עטרת מקהלה למקהלות בתי הספר…


    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 4 שנים, 3 חודשים ע"י תמונת פרופיל של יונית צדוק.
    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 4 שנים, 3 חודשים ע"י תמונת פרופיל של יונית צדוק.
    #9852
    תמונת פרופיל של
    תמי
    משתתף

    אמת, יונית.

    חזרתי לפני כמה דקות ממקהלה (שלי). ניגשה אלי בסופה סבתא- אחת אלגנטית, מבינה ענין, לא "מיושנת וזקנה"… וכל כך החמיאה לי על שהיא מסתובבת במסיבות בכל הארץ אצל נכדות, והנה לראשונה היא זוכה לשמוע את הבנות שרות על הבמה שירה אמיתית ומתוקה וזה היה לה תענוג אמיתי יותר מכל דבר אחר, אמרתי לה שהיה שווה להתאמץ כ"כ (וזה היה מאמץ גדול, כי הקבוצה קטנה של 76 בנות סה"כ) כדי לשמוע את המחמאה הזו. מבחינתי, זה שווה הכל.

    מאמנות חביבות, מתחילות וותיקות, כדאי לעשות איזשהו סוויצ' קטן בראש, ולנסות להחזיר את הדגם הישן והטוב של מקהלה אמיתית.

    הצלחות לכולן!


    #9856

    תמי יקרה, התגובות שלך מוסברות בצורה בהירה ויפה.
    למה "לעשות סוויצ' קטן בראש" רק במקהלות? לדעתי צריך לעשות סוויצ' בכל נושא הבימוי וההפקה. לרדת קצת מהפלייבקים. לפתוח מקרופונים מידי פעם.
    ועוד משהו חשוב- ללמוד ,לתרענן, להרחיב אופק'ים ברעיונות חדשים מקוריים. לפעמים אם את יוצאת אולם א' ונכנסת לאולם ב' את יכולה לראות את ההמשך של המסיבה מהאולם הראשון. פחות או יותר אותן תנועות ומנגינות,בדיוק אותן תלבושות, הרקע לתוכנית בד"כ הוא העבר הרחוק (ימי הביניים) או הקרוב(שואה ילדי תימן)… כמובן שיש לכל זה הרבה סיבות. אבל אם כבר אמרת סוויצ' תרחיבי אותולעוד כמה תחומי במה.


    #9978

    היום יש הרבה פחות ההעתק הדבק
    יש הרבה יותר יצירתיות כתוצאה מהרבה יותר תחרות—
    ועידן הבמות פורח ומשגשג ועידן הפרנצס הישרות הולך ודועך


מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 20 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.