ראיון עם נחמי בלר

מקצוענית אמיתית – ראיון עם נחמי בלר, קריינית מקצועית ובעלת אולפן אמריקאי

לללללל

הפרוטולס כבר מקליט, אני מכוונת שוב את הפופר ומנמיכה קצת את הווליום. הכל במקום – אפשר להתחיל להריץ.

הטקסט כתוב טוב, וכיף לעבוד איתו – סרט תדמית לסמינר בבני ברק שמחר  בצהריים אמור להקרין אותו לפני משלחת של משרד החינוך, ורק לפני שעתיים התקשר להזמין את העבודה. אהם.. מכחכחת אני בגרוני, המיקרופון נענה לי בבס חיובי, פוצה פה, ו… שלושה חלונות צ'אט מכחילים לי את המסך.

מי ערה בשעה כזו? והשעון מורה על שבע וחצי בערב. טוב, שבע וחצי אצלי, זה שתיים וחצי בלילה בארץ…

והצ'אטים? שוקקי חיים. והטלפון מצלצל, המפקחת של הסמינר רוצה להדגיש מילה נוספת, ועמיתותי החרוצות העמלניות לא חולמות עוד לפרוש אל מנוחת הלילה. כוורת!

זו סוגרת מיקס וזו מחכה שפרימייר ייצא לה סוף סוף, ההיא מבקשת חוות דעת על ציורי האנימציה לסרט התדמית שאמור לצאת בעוד שלושה ימים לחו"ל, וזו רק צריכה לשמוע שיש עוד מישהו ער על הגלובוס כשהיא מנסה בחירוק שינים לכתוב ללא השראה את הטקסט שאותו היא רוצה מקוריין על הבוקר אצלה במייל… כשהן תקומנה רעננות משינה של שעתיים ניפגש בחילופי משמרות, כשאני מחכה לפרוטולס שיסגור ויוריד, ולהעלות לג'מבו ולהמריא לחלומות נעימים…

כך נראה ערב שגרתי אצל נחמי בלר – קריינית מקצועית שבבראנז'ה נקראת "המקצוענית" בתחום, ישראלית שמתגוררת בארה"ב, ומשם מקריינת ברמה את הטקסטים לדמויות הגדולות בעולם ההפקה והתקשורת.
 הפקת פסי קול – האתגר, החידוש במוצר – ספרי….

האמת, שהאתגר הגדול ביותר היה לעזור למפיקות להתרגל לרגולציה קלה ומקצועית יותר שמקובלת בעולם הכללי. רב המפיקות שאיתן אני עובדת היו רגילות לשריין זמן אולפן, לתאם עם קריינית, לסנכרן שלושה לו"זים עמוסים ולנסוע בעצמן להיות במעמד ההקלטה, גם בייביסטריות היו משלימות הכנסה כך… הבשורה שאיתה הגעתי כחלוצה בשוק היתה – קריינות בשיטת שלח – קבל. כיום כולן כבר מעדיפות את העבודה בשיטה הזו שהיא מהירה, מקצועית, נוחה וזורמת וגם חוסכת עלויות לא מבוטלות של נסיעות, זמן הקלטה, וזמן יקר בכלל.

 איך בדיוק  זה עובד?

הכי פשוט בעולם. מפיקה שולחת אלי את הטקסט, אנחנו משוחחות בטלפון ואני מקריינת ושולחת לה אותו מוכן. לאחר אישור שלעיתים לפניו יש תיקונים קלים על מנת לקלוע לטעמה – המפיקה מחליטה אם לקחת את הסאונד לעורכת שאיתה היא עובדת, או לקבל הכל תחת קורת גג אחת בצורת פס קול איכותי, ערוך ומושלם.

 

 מה זה אומר הכל תחת קורת גג אחת?

בתור קופירייטרית ואסטרטגית אני מספקת גם שירותי כתיבה לתסריטים בעיקר וגם להפעלות, מצגות וכו'. אבל יש אפשרות לקחת רק קריינות / קריינות עם עריכה / כתיבה והפ'ה עד לפס הקול המוגמר – לבחירתכן

 ומבחינת השעות? הבדל של יום ולילה? כיצד ניתן לתקשר איתך שם מעבר לים?

רב הלקוחות שלי שהצטרפו לאחר המעבר לארה"ב אפילו לא שמו לב בשנה הראשונה שאני עובדת מניו יורק ולא מבני ברק, למשל. יש לי מספר ישראלי, אנחנו 7 שעות הבדל (לאחור. כשבירושלים השעה 12 בלילה, אצלי השעה חמש בערב. בתחילה לא הייתי רגילה, והייתי קופצת מהמיטה בשעה ארבע לטלפונים של לקוחות. כיום עונה המרכזייה ומכוונת לתא הקולי בשעות שבהן אנשים נורמליים ישנים…)  ולמעשה, התברר שזה רק הוסיף לי יתרון

מה יתרון?…..

כמי שמכירה את הענף, את מכירה בוודאי הרבה יותר טוב ממני את הדינאמיקה המיוחדת לתחום… הכי קל למפיקה הסטרית לשלוח בשעה שבע – שמונה – שתיים עשרה בלילה את הטקסט ולקבל אותו רענן ומוכן בשעה שש בבוקר בתיבת המייל שלה…

 זאת מלבד, כמובן, היתרון העיקרי במקצוענות שלך, שעם יד על הלב, ואני עובדת עם אינספור מפיקות – אין אף אחת בציבור שלנו שמגיעה לרמות המקצועיות שלך. איך? היכן למדת את המקצוע?

אהם… האמת שאף פעם לא למדתי באופן רשמי את המקצוע. אני חושבת שאו שיש לך את זה או שלא. ההיכרות שלי עם המיקרופון החלה כשהייתי בכיתה ז'… מישהי הכירה לי את דינה פרלשטיין ואצלה התחלתי, אחר כך בהתנדבות קריינתי מסיבת סיום לבית ספר ויז'ניץ בבני ברק, האולפן נהנה מהתוצר והשיג לי עבודה בתשלום ממש: עבור המסיבה הבאה שקריינתי מתחילתה ועד סופה קיבלתי משכורת עתק של מאה שקלים שלמים 😉 אבל נהניתי מכל רגע. מאז המשיכו הדברים להתגלגל, בכל אולפן שאליו הגעתי היו שולחים אלי עבודות נוספות לאחר מכן – והאולפניסטיות הן באמת החברות הכי טובות שלי! כשעברתי לארה"ב פתחתי את האולפן כדי להמשיך לשרת את קהל הלקוחות שלי גם מכאן, וב"ה, הוא שנתן את הקול, ואת הכישרון, והוא ששולח לקוחות מרוצים J

 אבל תכל'ס, מבחינת המחירים, יש לך שם של יקרנית….

טוב, הנה ההזדמנות שלי להבהיר: אני אמנם לא נחשבת לזולה, אבל כל מי שמבינה מעט בענף ורוצה שהקריינות תשרת את הפרויקט שלה ותיתן לו כנפיים למאת אחוזי ההצלחה בס"ד, מבדילה מיד בין סוגי הקריינות שקיימים בשוק. כל מוצר – והמחיר שכתוב עליו… ואני מצטטת לך את זה מפיותיהן של מפיקות שאמרו לי. בתכל'ס, כמו שאת אומרת – בסופו של דבר, כשאין אצלי את כ-ל העלויות הנלוות, וכן יש שירות תיקונים גם של עשר פעמים – המחירים יוצאים כמעט אותו הדבר והמוצר ב"ה איכותי באמת.

מלבד זאת, פעם, כשלא היה לי את האולפן שלי – היו גם לי הוצאות של 80$ לשעת הקלטה… היום  כשהאולפן הוא שלי, וגם בעקבות קיצוצי התקציבים – אני משתדלת מאד לתת מחירים מאד נוחים למוסדות ולמפיקות למוסדות, ואנחנו תמיד מסתדרות על מחיר מעולה לתוצר מעולה

כפר גלוגבאלי, הא?

לגמרי… בשנה הראשונה כשעברתי לכאן, והמספר היחיד שהיה לכל הלקוחות שלי (מספר הפלאפון הישן שלי…) כבר לא היה זמין, הייתי מקבלת מיילים מהאולפנים – תמליצי לנו על מישהי אחרת… וההרגשה שלי היתה של חסר עמוק. זה היה מה שאהבתי תמיד לעשות, ופרחתי בתעשייה ועכשיו אני ביבשת אחרת… סוגרת את הבאסטה?  ישנו פתגם שאומר: "עשה מה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד כל חייך", ועכשיו לא יכולתי לעשות זאת יותר.

הלכתי, ביררתי חקרתי, בניתי אולפן בס"ד, פרסמתי את הקאמבק, וב"ה אנחנו כאן…

מילה לסיום?

אני מלאת הערכה למגזר היוזמתי ורוחש הפעילות שלנו. מפיקות/ים עורכים/ות, במאים/ות וכולם/ן. כל הכבוד, נמשיך ליצור להפיק ולהצליח!

ועוד משו?

מחירים מיוחדים לבאים דרך האתר.

אכן סיום מוצלח… חפשו אותה באינדקס, היא כמובן חברה בפורום המקצועי האיכותי שלנו.
11 תגובות
  1. נחמי בלר הגב

    :))))
    באמת היה כיף!!!! מתגעגעת!!!!
    ואני באמת צריכה להכין איזה מקבץ מרענן ולשלוח,
    אחרי העונה הזו בעז"ה…

  2. אולפני מיטב הגב

    למקצוענית נחמי!!
    כמובן שאין לי הרבה מה להוסיף…
    אני רק מתגעגעת לימים שהייתי רואה אותך מקרינת ולא רק שומעת….
    יאללה תשלחי משהו מעודכן לשמוע…
    הצלחות בהמשך!

  3. נחמי בלר הגב

    דולידנס, תודה :)))

    אני כרגע לא חושבת לפתוח קורס, כי בעוונותי אני לא ממש מאמינה בלמידה של התחום, אני חושבת שאו שיש לך את זה, או שאין לך את זה. מעולם לא האמנתי (אל תסקלו אותי) בקורסים של כתיבה יצירתית לדוגמא, מלבד התועלת העצומה של אפשרות לתרגול רציף ומעין קבוצת תמיכה פוריה בנושא.

    החלק שכן ניתן ללמידה (שוב, לעניות דעתי) הוא החלק שקשור יותר לפרסומות, תשדירים וכאלו, כי בו באמת יש הרבה יותר טכניקות ודיוקים וכו'.
    אולי, יום אחד… 🙂

    ו- אוף! מנסה לקשר בין "דולידנס" לבין השם שלך, ולא מצליחה… תגלי לי?

  4. דולידנס הפקות הגב

    נחמי יש אחת!!! לא רק בקריון מוצלח .במשחק ואימפרוביזציה אומנותית מושקעת ומענינת!
    עוד בתור בחורה קרינה לנו(בהפקה שהעלתי לפני 7/8 שנים )

  5. תמונת פרופיל של
    דולידנס הגב

    נחמי זו אחת !!! אין לה מתחרים לא רק בקרינות גם במשחק ואימפרוביזציה מתוחכמת מקצועית ומעינית!
    עוד בתור בחורה בסמינר קרינה לנו למצגת…(הפקה שהעלתי לפני 8 שנים בערך)
    נחמי אין מצב שתפתחי קורס כזה?(כמובן לא כל אחת יכולה אבל למי שיש בסיס טוב?)

  6. חני גודינגר הגב

    גם אני נהניתי משרות הקרינות של נחמי בלר,
    מקצועית מאד, וגם נחמדה ונותנת שרות מצוין וזריז,

  7. נחמי בלר הגב

    תודה יקירותי! 🙂 איזה כיף לעבוד עם נשות מקצוע מיוחדות כמוכן 🙂

  8. תמונת פרופיל של
    שרי גליזל הגב

    על נחמי לא מתפשרים!!!!!!!!
    שווה כל מחיר………..

  9. יונית צדוק הגב

    גם אני השתמשתי לאחרונה בשירותי הקרינות של נחמי והתוצאה מדהימה!!
    מה שמיוחד בנחמי הוא שגם הדרך אל התוצאה נעימה מאד, "מתקתקת" ענינים ויחד עם זאת, קשובה לרצונה של הלקוחה ולכל התיקונים
    ושוב – הכל בזריזות וביעילות!!

  10. תמונת פרופיל של
  11. תמונת פרופיל של
    אלישבע אבר הגב

    ממליצה בכל פה על נחמי!!
    איכות ומקצוענות שלא בכל מקום שומעים..
    נחמי- כיף לעבוד איתך!!

השארת תגובה